גילוי והסתר במגילת אסתר

פורים

בס"ד

יסודות הפורים

"קראו לימים האלה פורים על שם הפור" – למה קראו לחג במילה פרסית, ולא במילה עברית: 'גורלות'?

ועוד, השם של חג צריך לבטא את תוכן החג, ובמקרה שלנו זו ההצלה הגדולה, הנקמה באויבים. והנה, השם, 'פורים' מלמד ההיפך: לא הצלה, לא ישועה, אלא גורלות??

ועוד, עניין בולט במגילת אסתר הוא שלא מוזכר בה שם השם. איך זה שאחד מכתבי הקודש לא מזכיר שם שמיים אפילו פעם אחת?

ושימו לב לפרט מסקרן: השם 'מגילת אסתר' מכיל ניגודים, לכאורה, כי מגילה מלשון 'גילוי', ואסתר מלשון הסתרה ('אסתיר פני')?

הבה ננסה להבין את כל זה, ולקרוע את הטפטים מעל המונה של אמפריה ולראות מבעד להסתר. הקורא את המגילה למפרע – כדי להיזכר באיזו מעשייה לחובבי היסטוריה – לא יצא. אנו קוראים על מנת להבין את ההווה.

להורדה

20 דקות

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345