ערב חג השבועות

יסודות במחשבה | שבועות

בס"ד

שיעור יסוד. תכנית בלעדית.

פתיחה מעוררת 

ויתייצבו בתחתית ההר – ללא התנשאות! כל אחד יכול להיות ממקבלי התורה. פירוש נפלא במדרש היפהפה אודות המלך שחיפש מדינה שתכיל את גודל מלכותו ומצא זאת בתחתונים.

אפשר לקבל את התורה בכמה רמות. הקבלה העמוקה, הבוגרת, ביותר היא ההבנה שהתורה היא הממוצע, המחבר, בין האדם למהות הבורא ממש (הפיוז קופץ), כלומר, פלא הצמצום. העיקר השמיני ברמב"ם: אין בתורה עיקר וטפל, קליפה ופרי, פסוקים חשובים ופסוקים שוליים ומי שאומר כך הוא הכופר הגדול ביותר. איך אפשר להבין דבר כזה??

מהו משל הקדמוני שאותו הזכיר דוד המלך בטענותיו נגד שאול? מהם שלושת אלפי המשלים שסיפר שלמה המלך? מהי כוונת הגמרא שאומרת שהמילה הראשונה בעשרת הדברות – אנכי – היא נוטריקון של "אנא עצמי כתבית יהבית"? הפלא האמתי הוא שיש לתורה גם רובד נגלה (ובו, כמובן, יש עיקר וטפל). רובד זה נגיש לכל והוא משמעותי לעיצוב חיי האדם והחברה.

עד כאן נתינת התורה. ויש גם קבלת התורה. ייחוד שלם כזה לא יתכן בשום עולם אחר: הייחוד בין השכל האנושי לבין כל קטע מהתורה שזכה להבין (בכל מדרגה של הבנה). כדי שיתחולל מהפך גלוי צריך שנהיה כאיש אחד בלב אחד, וזה כבר באוויר. מה העומק הנורא של תגובת העם: 'נעשה ונשמע'? איך זה נוגע לכלל האנושות?

תכנית מדהימה!

להורדה

70 דקות

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345