יום רביעי, מלא סודות, משאלות הלב יוקדות, הציפיות וורודות: כ'ור ה'ברזל, אבל – בניסן!

בס"ד

הנה, חלפו, עברו הדאגנות וההיסוסים בעניין "היש ה' בקרבנו אם אין?".

ראינו שבחרו בנו, ראינו שאהבו אותנו ורצו בנו, ראינו שהשם בקרבנו חי וקיים, גואה ומשתוקק, אז מה הקטע שלנו… אחרי הפסח והמניינים המשוררים, אין מצב להיות שבורים, חברים, אלה ימים כבירים. קבלנו אור ירוק, וגם דחיפה במעלה המדרגות – לשאוף אל הפסגות.

אז מה, זה תלוי רק בנו?

לא, בסין ובקוריאה!

מה הקשר?

אז מה הקשר לכל דבר אחר?! ראינו בפסח שאין עוד מלבדו, והוא קורא לנו בתורה כינויי חיבה (בני בכורי, עמי, צבאותיי) ומעניק לנו את 'אביב השכונות' (אביב תש"פ), אפשר ממש להסמיק.

ועוד משהו רציתי לומר לכם, שאתמול, תשעה ימים לעומר, היינו בספירתנו מטהרים ומגביהים את ה'גבורה שבגבורה', במילים אחרות, יותר מובנות – את 'היראה שביראה'. ואני מבין זאת לעצמי: היראה שמא אני לא מספיק ירא. אותו רצון שאזכה להיות ירא רק מהשם, והיראה שאני עדיין לא מצליח להרגיש כך. וזמן הרבה אין, ולבי ממאן.

וכבר ספרתי לכם שהרב נוח וויינברג זצ"ל היה אומר ש 'הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים', הכוונה: שכל מאווייך ובקשותיך אכן תלויים בהחלטת שמים אם לתת לך או לא (כי אולי זה לא מה שאתה צריך). מה שאין כן יראת שמים. אם את זה אתה רוצה, אם את זה אתה מבקש ועל זה אתה מתפלל – אי אפשר למנוע ממך את זה! אתה תקבל יראת שמים! נפלא מאוד.

אבל שמעתי בשם הרב וולבה, וגם שמעתי מהרב ברוודא (ושניהם כבר: זצ"ל, לצערנו העמוק, וחסרים אנו אותם מאוד) שבדור הזה לא מדברים דבורי יראה. לא מזכירים מידת גבורה ודין כמעט. אין כלים לקבל את זה. אנחנו שבירים ומפונקים עד כדי מיאוס והפסדנו את האפשרות להתחזק ולהתעורר על ידי היראה. השם יתברך יביא אותנו על מקומנו בשלום עם משיח צדקנו ברחמים. אמן.

תגובות

  1. נאוה הגיב:
    נאוה

    חזק ומחזק.

    תודה


    דירוג: 5 / 5

  2. ברנע הגיב:
    ברנע

    פשוט קולע ונזקק, צריך למסגר ולתלות על הקיר

    אתה תותח!! רבי ומורי!! היום חשבתי הרבה על היראה-שיראת שמים אמיתית זה שיא השמחה!"יראת ה' לחיים"- ה' מסתכל עלי ואין לי מה לפחד משום דבר אחר, אם אני מפחד ממנו, הוא כל כך גיבור ונורא ושולט בכל דבר ממש. כמו יצחק אבינו ע"ה שהיה מקבל חשבון חשמל וארנונה וכו' והיה צוחק מכל העולם כי העלה הכל ליראת שמים.."מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד" ובאמת בדורנו היראה הזו הלכה לנו לאיבוד ואנו צריכים לחפש אותה , (ואפשר להשיגה על ידי קריאת סיפורי מעשיות משנים קדמוניות כמבואר בליקוטי מוהר"ן ס') צריך לשקול במידה הנכונה- אם דיבורי היראה מביאים לחלישות הדעת אז חייבים להפסיק ואם הם מביאים למעשה ולשמחה אז צריכים להוסיף . איך זוכים לשמוח מיראה?? שמעתי מהרב קיוואק שליט"א, שיראה זה ראשית לחשוב שה' רואה אותך, מסתכל עליך, אתה לא לבד, ומה הוא רוצה לראות? "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד" הוא רוצה לראות את בנו שמח. אז צריך ליראה מפניו ואסור להפסיק לשמוח ולחייך. מצטער שזה לא מסודר, עד כאן 60 שניות בנושא המחשבות שלי היום על היראה..יש עוד אבל נשאיר לפעם הבאה..יום נפלא מורי ורבי!


    דירוג: 5 / 5

  3. פרייליך, עוד אין שם פרטי אבל שם משפחה כבר יש! הגיב:
    פרייליך, עוד אין שם פרטי אבל שם משפחה כבר יש!

    נפלא

    הדיבורים הללו נותנים לי תקווה ואמונה


    דירוג: 5 / 5

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345