יום שני, עוד חרוז בחוט השני, הקימני נא, מעל מזרני! כ"ג ניסן. סימן: כ'י ג'בר עלינו חסדו, היום החסד שבגבורה, תזכרו!

בס"ד

חייבים להשיג כמה חיוכים בהקפה, חייבים להפשיר את הפנים! אין לנו זמן ללוקסוס של דיסטנס, של ריחוק. נבראנו ליהנות אחד מהשני, הזמן קצר והחיוכים דוחקים. כרטיס ביקור של הלב זה חיוך אמתי.

הנה סיוע מגמ"ח שמחת חיים:

ידיד א: איך היה אתמול?

ידיד ב: עזוב, זה סיפור ארוך.

ידיד א: יש לי זמן.

ידיד ב: מצוין, נצל אותו והירשם לקורס "איך להבין רמזים, רמה א".

ועכשיו לעניינים:

חיים שהם עולמות אינסופיים נדמים לנו כפרק זמן קצר. העלילה אינה ברורה לגמרי אבל היא כובשת, עוד פרק, עוד חצי, והקרנבל עבר… אנו נישאים הלאה על כנפי השכינה: easy rider

בינתיים קווי כח נעלמים נמשכים אלינו ללא הרף כמו חוטי חשמל ארוכים המרעיפים עלינו נטפי חיים. המוני מלאכים נשלחים אלינו כל העת עם השפעות יקרות, נדירות… אלה הם רבבות גווני חיים – עודפי אצילות, בריאה, יצירה – וחייבים להתחבר אל משלוחי החיים האלה – יהיה איך שיהיה ואהיה אשר אהיה – אסור לוותר על ההזדמנות! החיים הם נס אבל חייבים לעשות כל תחבולה לחוות אותם כי אין סומכים על הנס. לכן אנו, איך שאנו, תופשים טרמפ על היום החדש הזה ומתחדשים יחד אתו – מסתכלים מחדש על העננים והאור, על המים ועל הבריות, אלה עם העיניים הערניות, על הספרים ועל השירים… הופ, החיים מתעוררים! הידד, הידד – פלא נולד!

החג היה סחרור של חיבוק. חיבוק מן השמיים, אמתי ולא חלום – חיבוק שדווקא כן נותן לנשום. אז מברוק על החיבוק! אני מתפוצץ מרוב תכניות, מרוב תשוקה לחזור ולהבין יותר עמוק, את מה שמאיר אלי מרחוק.

שלשום בבוקר, בשביעי של פסח, קראנו שבמקביל לשירה האדירה של הגברים, מרים יצאה עם כל הנשים בשירה בתופים ובמחולות, שם על שפת ים סוף. מה שמלמד אותנו שהם הצטיידו בכלי שיר ושמחה עוד קודם שיצאו לדרך כי האמינו שתהיינה הרבה הזדמנויות לשמוח, ואסור, הרי, לוותר על השמחה! כדאי לטרוח ולטלטל את הטמבורין למיניהם למרות שבדרך כלל מקפידים לא להסתרבל בדברים לא נחוצים כאשר יוצאים אל דרך ארוכה (ועוד אל המדבר), אבל שמחה זה משהו אחר, והם לקחו. ואנו, מה אתנו?

עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה. הרב הירש מפרש כך: עמידתי בקשיים (עזי) והזמרה שבוקעת ממני בעקבות העמידה הזו (זמרת), שניהם באים מכוחו של יה. כלומר, חוסני הנפשי להתגבר על נסיונות, ואף התפעלותי ותודתי אודותיו – שניהם אינם אלא התגלות רחמיו ומתנותיו של הבורא המחייה תדיר. הלאה בפסוק: התכונות האלה שבי – הם (דווקא) שהיו לי לישועה. כלומר, השם הושיע אותי מפני שראה בי כלי נהדר להראות כיצד הוא מעצב את גורלות בני האדם ואת חיי הנפש שלהם.

איזה פירוש מתוק זה! מתנת חינם מתוקה מכל מנעם.

 

תגובות

  1. רן פ הגיב:
    רן פ

    באמת יפה הפירוש

    אנחנו בעצם צריכים להראות שאנחנו פרטנרים טובים לביזנס של הקב"ה


    דירוג: 5 / 5

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345