להצטרפות לקבוצה שלנו whatsapp

יום חמישי, ז'מר י'ווני בכסלו (רק שישכון באהלי שם)

בס"ד

כל אחד רוצה להשיג דברים יקרים, כגון, רוצה שיעריכו אותו, רוצה לדעת שחייו שווים, מוצלחים… זה טבעי… רוצה 'להצליח בחיים!'.

אבל מוסכם היום, בכל מקום, וגם באופן חד משמעי, שההצלחה נמדדת על פי משקל הארנק שלך, כלומר, על פי המכונית שבה אתה נוהג, השכונה בה אתה גר, והאוסף של כרטיסי האשראי שלך. זהו! אין כאן שום בלבול או פקפוק.

עד גיל עשרים יש לגיזרה ולשרירים ולגומות החן עדיין מה לומר, אבל אחר כך אתה כבר עובר לליגה של הגדולים. שם הכסף הוא הדרכון שלך. נקודה. אתה יכול להיות ממש נחמד, חביב, נאמן, כשרוני אבל, מה, רגע, אין לך כסף?!  צ..צ..צ.. חבל, כמה חבל, אולי בפעם הבאה, הצידה בבקשה…

ואנחנו לא ככה! הודו לשם.

אנחנו לא בקרוסלה השיכורה הזו! אנחנו יודעים שהאדם הוא כלי להשיג דעת. זה המצרך היקר ביותר בפנורמה של החיים, זה כל האדם. דעת קנית?! אתה מסודר. אתה מהזוכים. אתה בכותרות הנצחיות. אתה חקוק בספר גבורות השם. וככל שידיעה זו ברורה יותר, כך גלי שמחה, יראה ואהבה מציפים אותך…

ומהי הדעת? עיקר הדעת זו הידיעה המאירה שמתחולל כאן פלא: אני מקושר אל אור האינסוף על ידי תורה ומצוות והוא נהנה ממני, מתפאר בי, אוהב אותי! זה נשמע כחלום, אך זה היהלום, זה הדובדבן של  הדעת בעולם – השם אוהב אותי ואת ישראל. כי הוא אהב את אברהם יצחק ויעקב ונשבע להם אמונים… אלה פסוקים מפורשים בתנ"ך, זה נסיון יום יומי מצטבר של כולנו: התבוננות פשוטה, שיכולה להחיות כל לב ואין אפשרות שלא לחיות על פיה.

אין היתרים להיות שבורים!

לא צריך, אם כן, לחכות עד שתהיה 'סיבה' לרקוד ריקוד עליז להפליא. יש המון סיבות אמתיות להקל את הרגליים ולנתר לאלתר… כל ילד ימנה לך חמישים. יש כל כך הרבה סיבות לקפוץ כמו ביזון שגמר חבית בירה. מי שבא לערער – עליו הראייה. שיאמר לנו למה לא לרקוד, נו אמור! הוא לא אומר… אלא מה, כי באמת אין לו מה לומר. כי למה לא לרקוד? מי התיר להתעלם מכל אותם דברים שפירושם שמחה?

אם כן, יש עלינו את החובה העולה על כולנה: 'ובחרת בחיים!'. זו הבחירה הנפלאה והמכרעת: להתגבר על העפר. עשה איזו תחבולה! עשה משהו! אל תתן לעפר להרדים אותך לעוד יום של ביוכימיה אורגנית, גלגל חוזר של דחפים ידועים מראש שסופם: עצבות! בחר לעורר את עצמך לשמחה. אנו, הרי, בארץ הקודש והתורה בידינו… רבש"ע עיניו ולבו עלינו לשמוע אל רחשי לבנו להביא אותנו אל הגדולה והגילה. עצה פשוטה: מצא מקום פרטי והרם את הרגליים והחל לרקוד, איך שאתה יודע, בלי שום חכמות עצלניות או ספקניות… עד מהרה אתה בחיים!

 

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345