סיפור המגילה א

פורים

בס"ד

סידרה בת 2 חלקים

חלק ראשון:

הקדמה בעניין מעמדו ודימויו של חג הפורים. למדנו שהסתר-הפנים גם הוא חלק מהטוב, כשם שהקליפה קודמת לפרי. וזה הולך ומתברר עד שדוד המלך אומר: 'כוס (יחיד) ישועות (רבים) אשא', מה כוונתו? שכל ישועה היא בעלת שני שלבים: ההסתר והגילוי.

אופי התשובה של יום הפורים לעומת יום הכיפורים: מתקנים את קילקולי הכלל – הפירוד, והסגידה לשפע העמים.

סיפור המגילה מתחיל – ממלכה אדירה ונלעגת. תיאור המשתה. מלך שיכור וקפריזי. פרשת הסירוב המלכותי. דרכי ההנהגה: השם מקדים רפואה למכה. אחרת מה הקשר של כל זה לנס הפורים? כל מחזה העולם החיצוני הוא רקע להתגלות הצניעות והיופי של ישראל והצדיקים.

הם גילו, ואנו אחריהם, שיד ההשגחה היא מאחורי כל תנועה ואירוע בסיפור הזה, סיפור שנראה כטור רכילות עיתונאי. זה גרם להם להלם. העולמות מהר סני מלובשים כאן בכול דבר. הנה הנם כאן!

וזה מביא לשמחה ענקית. כי ביטחון הוא תחושה המעוררת את השמחה להרקיע מעלה…

המן מופיע במגילה לפתע, וכבר הוא במלוא עוזו. 'בפרוח רשעים כמו עשב…', הוא לא שם לב שהגורל לא היה לטובתו. נאום השיטנה שלו הוא אבן פינה לסגנון האנטישמי. ודווקא כאשר הוא קם על היהודים הוא מקבל גדולה נוספת מהמלך, והכל מבלי להזכיר שמות.

תגובתו של מרדכי ושיחתו עם אסתר מראה על ביטחון נפלא שההשגחה פרושה על היהודים והם וודאי ייוושעו בדרך זו או אחרת והרבה שלוחים למקום.

אסתר מחליטה על מסירות נפש. עד כדי כך שהמלך לא יישן בלילה. 'מדוע סיכנה אשתי את חייה?'. למרות שהגאולה מזומנת לנצח, הרי שכל אחד מישראל חייב להשתדל כפי כוחו להצלת עמו, ואם לא – ייענש.

צומו עלי 3 ימים, האם יש כאן סתירה לביטחון?

להורדה

61 דקות

תגובות

  1. נתי הגיב:
    נתי

    נפלא!

    נפלא


    דירוג: 5 / 5

  2. רן הגיב:
    רן

    פורימסטוריה

    זה כמו וויסקי , אתה שוכח כמה זה טוב ,עד שזה מחליק לך באוזן ,אההה בגרון.


    דירוג: 5 / 5

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345