להצטרפות לקבוצה שלנו whatsapp

יום ז'יסלה באדר, יום פטירתו של משה רבנו – זמן תשובה חביב, למייחלים לאביב!!

בס"ד

היום ז' (ז'יסלה) באדר

תחשוב זיסלה יהיה זיסלה. זה כל הסיפור! למרות שזה נראה כל כך קשה, אתה יכול!

 

בספר התודעה כתב דבר אמתי בנוגע לחייו של משה רבנו:

שמלידתו של משה רבנו אפשר ללמוד על עוצם מידת הרחמים, עד כמה צריך להגדיל את כוח הצפייה לישועה.

וממותו של משה רבנו אפשר ללמוד על גודל מידת הדין – עד כמה מדוקדקת היא האחריות שדורשים מאתנו. הכי מדוקדקת!.

הבה נראה:

עת לידתו של משה רבנו… המצב בכי רע, העינוי בתוקפו, תינוקות נחטפים ומושלכים חסרי ישע אל הנהר לעיני הוריהם. המצרים מושלים בגאון עריץ והעבדים בשפל הדכדוך… ילדה מילדי העברים מתעוררת איכשהו לחיים ומעודדת את הוריה להמשיך ולהביא ילדים, לא להיכנע, ונולד אחיה… נו, קרה עכשיו איזה נס? איזה מאור פנים גלוי? לא! חייבים להחביא אותו. וגם זה לא הולך, אז עושים מעשה נואש ומניחים אותו ביאור, ועדיין אחותו לא מאבדת תקווה… מה לדעתכם, בשלב זה, הסיכויים שיחזיק מעמד? שיגדל להיות "גואל העבדים" הגדול? תחשבו על זה כאילו אתם לא מכירים את הסיפור.

והנה, השגחה מרתקת, ציורית, בת פרעה מאמצת את התינוק הצורח… אבל גם לאחר שאימצה אותו (וגם ינק משדי אמו – פלא נפלא) מה הם סיכוייו להיות מגן העברים? מעוניין בגורל היהודי לאחר שגדל כנסיך מצרי? למה שזה יקרה? מי היה מהמר שדבר כזה יקרה? זה הרי תלוי בו, בבחירה חופשית שלו! בחירה חופשית לגמרי!!… אבל, הנה, הוא דווקא כן מגלה את צפונות זהותו, לבו הולך שבי אל אחיו, לא יאומן! אבל נאלץ לברוח מיד. זה לא הלך, והוא נעלם מהבימה. וחולפות להם כל כך הרבה שנים… היכן הוא הגואל? אי שם בערבות מדין… תמונות נעוריו הולכות ומתרחקות, הולכות ומטשטשות… מה עם אחיו? בית אביו? הללו נראים כשייכים לסרט אחר…

אף על פי כן זה קרה! הכל קרה ואנחנו כאן! – לא יאומן דלא יאומן! (בחזקת עשר!), פסח, פסח, לנצח!

והנה – אחרי כל מה שעשה וחולל והציל עם שלם והקנה לנו דעת לטפס מן הבהמה אל הוד צלם אלוקים והיה מוכן למסור נפשו ללא היסוס עבור עמו בביטול נורא, והמשיך להדריך ולהנהיג אותנו בסבלנות יחידה, והיה כלי לקבל את התורה ולמסור אותה הלאה (עד היום הוא הרב המובהק של כולנו!) – כל זה לא עמד לו! כל זה לא עמד לו? איך?? מה זה??! לאחר מעידה קטנה שבה כבוד השם התמעט בגללו (מעט), הנה, הרי הוא עומד ומתחנן, מבקש ומרבה להפציר ו… ו…כלום!

והוא בלב אין-מקום בקרב הישימון, ולא ידע איש…

מבהיל!!

תגובות

  1. משהי הגיב:
    משהי

    אהבתי

    תודה על החיזוק
    אהבתי את התיאור, סיפור שמכירים מגיל 4, ולהמחיש כאילו זה קורא לי עכשיו
    מחזק מאוד


    דירוג: 5 / 5

מה יש לך להגיד על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

12345